25.11.2022 (4h) TULITYÖKORTIN täydennyskoulutus klo 12-16

Tulityökortin täydennyskoulutus 25.11.2022 Joensuun paloasemalla

HINTA: 90 €/hlö + alv 24 %, sis. koulutusmateriaalin ja iltapäivä kahvit

Suoritustapa:
Itsenäinen opiskelu verkkokoulutuksena (n. 4h), jonka jälkeen lähikoulutus: lyhyt teoria, harjoitus ja tentti yht. 4h.

Tulityökortin täydennyskoulutuksessa opiskellaan Tuityökoulutuksen teoria itsenäisesti etukäteen verkossa. Suorittaja saa tunnukset verkkokoulutukseen sähköpostilla. Suoritukseen kannattaa aikaa varata noin 4 h. Hyväksytystä verkkokoulutuksesta tulee suorittajan sähköpostiin todistus, joka pitää esittää lähikoulutuspäivän alussa joko tulosteena tai mobiililaitteelta.

Hyväksytty Tulityökortin täydennyskoulutus edellyttää molempien vaihden suorittamista hyväksytysti.

Huomio: Tulityökortin täydennyskoulutukseen voi hakeutua vain tulityökortin vielä voimassa ollessa.

Huomioithan, että Korona tilanteen huononeminen kurssin aikana saattaa aiheuttaa sen, että kurssille osallistumiselle edellytyksenä on koronatodistuksen esittäminen. Tiedotamme ilmoittautuneille lähempänä mikäli koronatodistus tarvitaan. Koronatodistuksen tarkoituksena on vähentää koronatartuntariskiä erityisesti pelastushenkilöstöön, mutta myös asiakkaihin yleisissä liiton koulutuksissa. Koronatodistus tarkastetaan tarvittaessa koulutuksen alussa. Ethän tule muutoinkaan sairaana (esim flunssaisena) koulutukseen. Ilmoita osallistumisesteestä ensitilassa pelastusalanliittoon puh. 040-480 4966 tai 0400-578834.

Jokaisen kurssin viimeinen ilmoittautumispäivä on 1½ vkoa ennen kurssin alkua. Koulutus toteutuu, jos vähintään 10 hlöä on ilmoittautunut viikkoa ennen kurssin alkua. Kurssille otetaan ilmoittautumisia alkamispäivään saakka, mikäli kurssilla on tilaa.
Ilmoittautumisen peruminen:
Jos peruutus 2 viikkoa ennen kurssin alkua, peruuttaminen veloituksetta
Jos peruutus 1 vko ennen kurssin alku,a laskutetaan ½ kurssihinnasta
Jos peruutuksesta kurssin alkuun alle viikko, laskutetaan koko kurssihinta.
Ole esteestä yhteydessä välittömästi pelastusalanliittoon.

Kurssin aikana tutustutaan suojeluohjeeseen, perehdytään tulitöiden vartiointiin, tulitöihin liittyviin riskeihin ja niiden ehkäisyyn, hätäilmoituksen tekemiseen sekä alkusammutukseen. Opetusmuotoina ovat itsenäinen verkko-opiskelua, luennointia, sekä käytännön harjoittelua. Kurssimateriaalina on oppikirja Tulitöiden turvallisuus.,

Kurssin lopussa pidetään tutkintokoe. Hyväksyttävästi suoritetusta kurssista ja tutkintokokeesta myönnetään tulityökortti. Tulityökortti on pakollinen aina, kun tulitöitä tehdään tilapäisillä tulityöpaikoilla. Kortti on voimassa Suomessa ja pohjoismaissa viiden (5) vuoden ajan. Tulityökortin haltijoista, sekä kurssinjohtajista ja koulutuksen järjestäjistä pitää rekisteriä Suomen Pelastusalan Keskusjärjestö. Kurssi ei kelpaa ammattipätevyyspäiväksi, ellei sitä erikseen ole kurssin kohdalla mainittu.