26.11.2021 (4h) TULITYÖKORTIN täydennyskoulutus klo 12-16

Tulityökurssi täydennyskoulutus (4h) 26.11.2021, klo 12-16

HINTA: 85 €/hlö + alv 24 %, sis. koulutusmateriaalin ja iltapäivä kahvit

Suoritustapa:
Itsenäinen opiskelu verkkokoulutuksena (n. 4h), jonka jälkeen lähikoulutus: lyhyt teoria, harjoitus ja tentti yht. 4h.

Tulityökortin täydennyskoulutuksessa opiskellaan Tuityökoulutuksen teoria itsenäisesti etukäteen verkossa. Suorittaja saa tunnukset verkkokoulutukseen sähköpostilla. Suoritukseen kannattaa aikaa varata noin 4 h. Hyväksytystä verkkokoulutuksesta tulee suorittajan sähköpostiin todistus, joka pitää esittää lähikoulutuspäivän alussa joko tulosteena tai mobiililaitteelta.

Hyväksytty Tulityökortin täydennyskoulutus edellyttää molempien vaihden suorittamista hyväksytysti.

Huomio: Tulityökortin täydennyskoulutukseen voi hakeutua vain tulityökortin vielä voimassa ollessa.

Jokaisen kurssin viimeinen ilmoittautumispäivä on 1½ vkoa ennen kurssin alkua. Koulutus toteutuu, jos vähintään 10 hlöä on ilmoittautunut viikkoa ennen kurssin alkua. Kurssille otetaan ilmoittautumisia alkamispäivään saakka, mikäli kurssilla on tilaa.

Kurssin aikana tutustutaan suojeluohjeeseen, perehdytään tulitöiden vartiointiin, tulitöihin liittyviin riskeihin ja niiden ehkäisyyn, hätäilmoituksen tekemiseen sekä alkusammutukseen. Opetusmuotoina ovat itsenäinen verkko-opiskelua, luennointia, sekä käytännön harjoittelua. Kurssimateriaalina on oppikirja Tulitöiden turvallisuus.,

Kurssin lopussa pidetään tutkintokoe. Hyväksyttävästi suoritetusta kurssista ja tutkintokokeesta myönnetään tulityökortti. Tulityökortti on pakollinen aina, kun tulitöitä tehdään tilapäisillä tulityöpaikoilla. Kortti on voimassa sekä Suomessa että Ruotsissa viiden (5) vuoden ajan. Tulityökortin haltijoista, sekä kurssinjohtajista ja koulutuksen järjestäjistä pitää rekisteriä Suomen Pelastusalan Keskusjärjestö. Kurssi ei kelpaa ammattipätevyyspäiväksi, ellei sitä erikseen ole kurssin kohdalla mainittu.